Instagram lança IGTV, um aplicativo para concorrer com YouTube

Nova plataforma permite que usuários publiquem vídeos na vertical

Instagram
Foto: Divulgação

Nesta quarta-feira (20), o Instagram anunciou o lançamento de um novo aplicativo para a reprodução de vídeos mais longos. Visto como um concorrente para o YouTube, o IGTV permite que os usuários publiquem vídeos na vertical, com resolução em 4K e com até uma hora de duração.

O CEO do Instagram, Kevin Systrom, disse que a novidade também tenta se equiparar à televisão tradicional.

“Assim como ligar a TV, o IGTV começa a executar os vídeos assim que você abre o aplicativo. Você não precisa procurar algo para começar a assistir. Tudo irá aparecer na tela conforme seus interesses já integrados do Instagram”, diz um post na conta oficial da rede social.

Para organizar as informações, o IGTV conta com abas específicas de exploração, como a “Popular” (os clipes que estão sendo mais repercutidos), “Para você” (conforme seus interesses pessoais), “Continuar assistindo” (materiais que o usuário já acessou e ficaram salvos) e “Seguindo” (clipes de contas já selecionadas previamente pelo internauta).

 O IGTV estará disponível para celulares Android e iOS nas próximas semanas.

Veja o post de anúncio de Kevin Systrom, CEO do Instagram

From our CEO @kevin: “Today, we have two big announcements to share. First, Instagram is now a global community of one billion! Since our launch in 2010, we’ve watched with amazement as the community has flourished and grown. This is a major accomplishment — so from all of us at Instagram, thank you! Second, we’re announcing our most exciting feature to date: IGTV, a new app for watching long-form, vertical video from your favorite Instagram creators, like LaurDIY (@laurdiy) posting her newest project or King Bach (@kingbach) sharing his latest comedy skit. While there’s a stand-alone IGTV app, you’ll also be able to watch from within the Instagram app so the entire community of one billion can use it from the very start. IGTV is different in a few ways. First, it’s built for how you actually use your phone, so videos are full screen and vertical. Also, unlike on Instagram, videos aren’t limited to one minute. Instead, each video can be up to an hour long. We made it simple, too. Just like turning on the TV, IGTV starts playing as soon as you open the app. You don’t have to search to start watching content from people you already follow on Instagram and others you might like based on your interests. You can swipe up to discover more — switch between “For You,” “Following,” “Popular” and “Continue Watching.” You can also like, comment and send videos to friends in Direct. Also like TV, IGTV has channels. But, in IGTV, the creators are the channels. When you follow a creator on Instagram, their IGTV channel will show up for you to watch. Anyone can be a creator — you can upload your own IGTV videos in the app or on the web to start your own channel. Instagram has always been a place to connect with the people who inspire, educate and entertain you every day. With your help, IGTV begins a new chapter of video on Instagram. We hope it brings you closer to the people and things you love. IGTV will be rolling out globally over the next few weeks on iOS and Android.

Uma publicação compartilhada por Instagram (@instagram) em

Mark Zuckerberg, criador do Facebook, também se pronunciou sobre o lançamento


Leia mais:

Dona de gato cria Instagram para devolver peças furtadas pelo bicho

3 perfis no Instagram de mulheres que enfrentaram câncer de mama

Grandes marcas caem em “golpe” de influenciadores